Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wyłączanie Asr

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wyłączanie Asr

    Witam wszystkich chciałbym się zorientować czy felgi O.Z Racing model F1 5x100 '7x16"
    ET-35 będą pasować do octavki ? Z góry dzięki za info =)

  • #2
    Wyłączanie Asr

    Witam. Od kilku dni jezdze bez włączonego asr. Powiem szczerze ze auto jezdzi naprawde lepiej. Na początku troche piszczal przy mocnej zmianie z 1 na 2 ale po wyczuciu to inna bajka. Mam wrażenie jakby lepiej wchodziło na obroty. Czy ktoś to testował dluzej. W poprzedniej o2 1.4 tsi nie specjalnie robilo to różnice. Testy robione na suchym

    Komentarz


    • #3
      ASR działa w momencie utraty przyczepności jednego z kół, czy większej różnicy prędkości między nimi, chyba też jeśli "za duży" moment idzie po zmianie biegu.
      Z jednej strony przyhamowuje i przymula silnik, a z drugiej pomaga zostać na drodze mniej doświadczonym kierowcą, szczególnie w mocniejszych autach.

      Przy agresywnej jeździe będzie wrażenie, że auto "lepiej" idzie, bo nie jest przyduszane przez elektronikę.

      Natomiast trzeba uważać i byś świadomym, bo przykładowo;
      wąsko, krawężniki, skręt 90* na drogę.

      Wolne, no to koła skręcone, gaz w podłogę i mamy piękną podsterowność i lądujemy na krawężniku lub na przeciwnym pasie ruchu.


      Na pewno w kopnym śniegu i ciapie pomaga wyłączenie ASRu ale trzeba być świadomym jak tego używać, żeby krzywdy sobie nie zrobić

      Komentarz


      • #4
        Moze glupie pytanie, ale wy w O3 macie osobny ASR? Nie jest tak, ze jest on czescia ESP?
        Mozecie wylaczac kazdy z systemow osobno?
        obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
        wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

        Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez ryjeks
          ASR działa w momencie utraty przyczepności jednego z kół, czy większej różnicy prędkości między nimi, chyba też jeśli "za duży" moment idzie po zmianie biegu.
          Z jednej strony przyhamowuje i przymula silnik, a z drugiej pomaga zostać na drodze mniej doświadczonym kierowcą, szczególnie w mocniejszych autach.

          Przy agresywnej jeździe będzie wrażenie, że auto "lepiej" idzie, bo nie jest przyduszane przez elektronikę.

          Natomiast trzeba uważać i byś świadomym, bo przykładowo;
          wąsko, krawężniki, skręt 90* na drogę.

          Wolne, no to koła skręcone, gaz w podłogę i mamy piękną podsterowność i lądujemy na krawężniku lub na przeciwnym pasie ruchu.


          Na pewno w kopnym śniegu i ciapie pomaga wyłączenie ASRu ale trzeba być świadomym jak tego używać, żeby krzywdy sobie nie zrobić
          Oczywiście biorę pod uwagę że wyłaćzenie ASR niesie za sobą większe zagrożenie w niektórych przypadkach, ale szczerze według mnie elektronika mocno przydusza nasze silniki, dzisiaj z ciekawości oglądałem filmiki na YT i tam przy próbach np. 0-230 też jest wyłączane ASR bo według mnie te czasy które tam są, raczej z elektroniką nie dadzą rady.

          Komentarz


          • #6
            Bo elektronika w dupowozie ma zwiększać bezpieczeństwo, a nie osiągi auta :wink:

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez ryjeks
              Bo elektronika w dupowozie ma zwiększać bezpieczeństwo, a nie osiągi auta :wink:
              Dobrze że jest opcja wyłączenia, pewnie w O4 już tej opcji nie będzie.

              [ Dodano: Pią 20 Cze, 14 19:43 ]
              Zamieszczone przez mamaj12
              Moze glupie pytanie, ale wy w O3 macie osobny ASR? Nie jest tak, ze jest on czescia ESP?
              Mozecie wylaczac kazdy z systemow osobno?
              W o3 jest opcja jedynie "Wyłączenie ASR" przynajmniej tylko taki komunikat wyskakuję

              Komentarz


              • #8
                mufel, asr wylaczam kiedy chce sie pobawic autkiem, czyli starty ze swiatel, roznica jest ogromna. Najbardziej mnie wkurza jak sie aktywuje tak przy 4500-5000 obrotow, wtedy tak przymula ze sie jechac odechciewa.
                Wielki minus za to, zeby go wylaczyc/wlaczyc trzeba sie przeklikac przez opcje w bolero.
                Black magic

                Komentarz


                • #9
                  Jaki z tego wniosek ?

                  Mocna ośka to zuuuoooo :wink:

                  Komentarz


                  • #10
                    Do mocnej oski jeszcze sporo brakuje
                    Black magic

                    Komentarz


                    • #11
                      A już jest dyskomfort jak sam zauważyłeś. Montuj szperunek :wink:

                      Komentarz


                      • #12
                        Apropo szperunku. Jak w O3 daje radę XDS ?? czyli elektroniczna blokada ?? Chodzi mi głównie wpływ na jazdę zimą i na mokrym. Zależy mi na wypowiedzi użytkownika.
                        Była O1 jest F2.

                        Komentarz


                        • #13
                          Dig Dug, ja mam XDS ale za cholerę nie wiem jak stwierdzić, że działa, a już tym bardziej jak zauważyć różnicę z czy bez.
                          W zimie nie miałem okazji jeszcze jeździć, na mokrym trochę. O tym że mam XDS zapomniałem po pierwszym miesiącu podniecania się autem i przypomniałeś mi dopiero swoim postem :lol:
                          Ogólnie na trasie którą często jeżdżę mam kilka fajnych zakrętów i w O3 mogę spokojnie pokonać je na wyższej prędkości, ale nie wiem ile w tym zasługa XDS, ile obniżonego zawieszenia, a ile po prostu innej konstrukcji podwozia niż w O2FL :?
                          Pozdro

                          Komentarz


                          • #14
                            Leniwiec, Dla mnie XDS ma potencjalne znaczenie na śliskiej nawierzchni (śnieg, w tym kopny) lub mokrej (deszcz). Ja miałem EDS czy coś takiego w O1, niby elektroniczna szpera i tam się to w miarę sprawdzało, chociaż w kopnym śniegu trochę głupiało.

                            Ja czytałem posty na forum o wychodzeniu z zakrętów, jak pomaga itp. ale to były wrażenia o jeździe po asfalcie, zazwyczaj suchym. I tu wszystko OK, ale mi chodzi głównie o śnieg, błoto pośniegowe, podczas dużych opadów deszczu itp. w aspekcie ruszania spod świateł i pod górkę. Bo dla mnie poprawa tylko w tych warunkach ma sens dopłaty. Jeżdżę na tyle spokojnie, że na suchym i lekko mokrym fabryka wystarcza.
                            Była O1 jest F2.

                            Komentarz


                            • #15
                              Dig Dug, to chyba sam sobie odpowiedziałeś że XDS Ci niepotrzebny. Do tego o czym piszesz przydaje się kombinacja ASR+EDS

                              Komentarz


                              • #16
                                Hmm, na suchym czy mokrym asfalcie problemów z trakcją sobie nie przypominam, ale w dużym deszczu w zakrętach to nie przeginam, bo założone opony są delikatnie mówiąc beznadziejne na wodzie, w porównaniu do tego co miałem w obu poprzednich autach, i sporego marginesu bezpieczeństwa jakie zapewniały nawet w największą ulewę.
                                Ale jak będzie jakiś porządny deszcz to mogę sprawdzić jak wygląda ruszanie. Z górkami u mnie też nie problem.

                                Natomiast biorąc pod uwagę, że XDS jest w komplecie z obniżonym zawieszeniem, to ja bym się nawet nie zastanawiał. Nawet jeśli różnica w trakcji jest niewielka, to mimo tylko -15mm auto zdecydowanie lepiej wygląda wg mnie
                                Pozdro

                                Komentarz


                                • #17
                                  heretic, Ale teraz EDS nie ma i w którymś z tematów o XDS ktoś napisał, że XDS ma zastępować EDS i właśnie chciałem zweryfikować, czy to prawda, czyli że XDS robi to co szpera elektroniczna. :|
                                  Była O1 jest F2.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Dig Dug, cennik Octavii, pierwsza pozycja w kategorii 'Podróżuj bezpiecznie':
                                    ESP z ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, TSA, CBC

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      heretic, :shock: moja wina nie dopatrzyłem :szeroki_usmiech
                                      Była O1 jest F2.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez mamaj12
                                        Moze glupie pytanie, ale wy w O3 macie osobny ASR? Nie jest tak, ze jest on czescia ESP?
                                        Mozecie wylaczac kazdy z systemow osobno?
                                        Chwilę trzymam przycisk koło DSG i wyłaczam ASR - trzymając dalej włączam ESP w tryb Sport

                                        Nie trzeba przeklikiwać się przez Bolero

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Czy kazdy RS ma standardowo przycisk do wylaczania ASR/przelaczania ESP w tryb sport? Czy to przychodzi tylko w pakiecie z Performance Mode Selection? U mnie w 1.8 musze to robic bezposrednio w Bolero co jest uciazliwe, ale planuje zmienic na RS stad pytanie. A ten PMS podobno nie jest wart swej ceny i dlatego tez zastanawiam sie czy jest sens brac pakiet Challenge, w ktorego sklad wchodzi. Z pakietu to tylko kolka i pakiet black, ale ten jest "darmowy"

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Ja nie mam RS a taki przycisk mam. Moze to rzeczywiscie jest montowane przy Select Mode albo przy DSG.
                                            O3 combi 1.8TSI 245Hp 4x4 DSG
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...258496#1258496

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Ja mam Drive Mode Selection ale dedykowanego przycisku do ASR nie ma, tylko w bolero.
                                              Octavia 3 Liftback 1.8 TSI Elegance, Biel Candy + Amazing + Dynamic + Sport Look + 18" Turini Black + Sunset + Mode Selection etc... ---> Zobacz tutaj

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X